18 Şubat 2014 Salı

Göçmen Türk Veliler İçin Veli Akademisi'nin Gaggenau Bilgilendirme Toplantısı Yapıldı



Gaggenau ve Çevresi Türk Okul
Aile Birliği Başkanı
Mahmut Pervaneli
Heidelberg Eğitim Bilimleri Üniversitesi (Pädagogische Hochschule Heidelberg) bünyesinde faaliyet gösteren Heidelberg Göç Araştırmaları ve Kültürleraşırı Pedagoji Merkezi (Hei-MaT) ile Baden Türk Okul Birlikleri Dernekleri Federasyonu; T.C. Başbakanlık Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı'nın malî desteğiyle 2013 yılı Aralık ayından itibaren başlattıkları "Göçmen Türk Veliler İçin Veli Akademisi" Projesi kapsamında, 15.02.2014 günü projenin hedeflerini ve içeriğini Gaggenau kentinde Türkiye kökenli velilere tanıttı.

T. C. Karlsruhe Başkonsolosluğu
 Eğitim Ataşesi Hasan Ünsal
Gaggenau ve Çevresi Türk Okul Aile Birliği'nin Başkanı Mahmut Pervaneli'nin açılış konuşmasından sonra, sırasıyla T. C. Karlsruhe Başkonsolosluğu Eğitim Ataşesi Hasan Ünsal, Heidelberg Göç Araştırmaları ve Kültürleraşırı Pedagoji Merkezi (Hei-MaT) Direktörü Prof. Dr. Havva Engin ve Baden Türk Okul Birlikleri Dernekleri Federasyonu Başkanı Kemal Ülker konunun önemine değindi.

Ardından Prof. Dr. Havva Engin "Alman Eğitim Sisteminde Velinin Rolü ve Önemi" başlıklı konferansında Alman eğitim sistemi, bu bağlamda veli kavramı; velinin hakları ve yükümlülükleri üzerinde durdu.

Baden Türk Okul Birlikleri
Dernekleri Federasyonu Başkanı
Kemal Ülker
Bilgilendirme toplantısında konu hakkında söz alan katılımcı veliler, özellikle evlilik yoluyla Almanya'ya gelmiş ve Alman eğitim sistemini tanımayan veliler için, konu edinilen eğitim sistemin yapısını anlamanın çok zor olduğunu belirtti.

Katılımcı veliler, kendilerine okullarda kültür ve dil açısından yardımcı olabilecek kişilerin bulunmamasını önemli bir sorun olarak dile getirdi.

"Gaggenau Bilgilendirme Toplantısı"na katılan birçok veli, daha çok ebeveyne ve aileye ulaşabilmek için, bu tür toplantıların gelecekte, camilerde de yapılmasının doğru olacağının altını çizdi..

Heidelberg
Göç Araştırmaları ve
Kültürleraşırı Pedagoji
Merkezi (Hei-MaT)
Direktörü
Prof. Dr. Havva Engin
Proje yöneticileri, bu önerinin çok önemli olduğunu belirtti ve dikkate alınarak, camilerde de bilgilendirme toplantılarının, yanı sıra kurslarının düzenleneceğini ifade etti...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder